طراحی وب سایت

طراحی انواع سایت های اختصاصی

طراحی وب سایت

طراحی انواع سایت های اختصاصی

نکات مهم در انتخاب دوربین مداربسته


8نکته کلی درباره انتخاب تجهیزات و راه اندازی سیستم دوربین مدار بسته که همکاران باید برای خرید دوربین مداربسته  توجه کنند:

CCTV مخفف Closed Circuit Television است و توضیح ساده آن، می شود مجموعه ای از دوربین های امنیتی که به یک سیستم مانیتورینگ مرکزی متصل هستند. از آنجایی که استفاده از چنین سیستم هایی مقرون به صرفه است، CCTV  ها روز به روز در بین دارندگان منازل، کسب و کارهای شخصی، و املاک و ساختمان ها، هواخواهان بیشتری پیدا می کنند.

اما نکات مهم در پیاده سازی یک سیستم دوربین مدار بسته چیست؟

1- نیازهای کارفرما را ارزیابی کنید:  آیا می خواهید بر رفت و آمد های عمومی نظارت کنید؟ می خواهید چهره ها را ببینید، یا کالاها یا گروه های افراد را تشخیص دهید؟ سیستم بی سیم می خواهید یا با سیم؟ سیستم های فضای داخلی می خواهید یا باید فضای خارجی را هم پوشش داد؟ آیا دوربین شبکه می خواهید ؟ سیستم مورد نظرتان چند دوربین باید داشته باشد؟ بودجه  کارفرما چقدر است؟

2- نوع دوربین را انتخاب کنید. بر اساس نیاز های کارفرما و شرایط محیطی، بهترین دوربین را انتخاب کنید:

 دوربین با سیم: یک دوربین رنگی استاندارد. اکثر دوربین های داخلی/خارجی امروزی از فیلتر مادون قرمز برای دید در شب برخوردارند که تصاویر شبانه آن، برای بهبود کنتراست و جزئیات، سیاه و سفید است. پورت رابط دوربین های سیمی، از نوع BNC یا DIN است و نیازمند کابل ویدیویی جدا نیز هست.

بی سیم: عده زیادی به دوربین مدار بسته بی سیم رو آورده اند چرا که راهکار مقرون به صرفه ای برای راه انداختن سیستم نظارت در خانه یا محل کارشان است . جدیدترین دوربین های دیجیتال، هم امن هستند، هم با دستگاه های خانگی تداخل نخواهند داشت و هم تصویر و صدای شفافی ارائه می کنند .

 

آی پی/شبکه: دوربین های آی پی یا شبکه، یک انتخاب دیگر هستند. این دوربین ها به شبکه متصل شده و به شما امکان چک یا کنترل کردن شبکه دوربین های امنیتی تان را از هر جایی می دهند. بسیاری از آنها امکان ضبط ویدیوها بر روی کامپیوتر را هم دارند .

  3- نوع و کیفیت سنسور تصویر در داخل دوربین را مشخص کنید دوربین مدار بسته با استفاده از سنسورهای DIS(CMOS) یا CCD تصاویر را شکار می کنند. دوربین های ارزان یا کوچک، سنسورشان CMOS است و کیفیت تصویر پایینی هم دارد که در شرایط کم نور، بدتر می شود. اما دوربین های بهتر، سنسور  DISیا  CCD با اندازه بزرگتر دارند. هر چه سنسور بزرگتر، تصویر بهتر و با کیفیت تر. در نتیجه سنسورهای  با تراکم بیشتر، بهترین تصاویر را تولید می کنند .

5- سطح نور را بررسی کنید .  یکی از مهمترین موارد، میزان نور است. سطوح روشنایی با واحد لوکس اندازه گیری می شوند، هر چه این عدد برای دوربین مدار بسته  پایین تر باشد نور کمتری برای بازسازی تصویر احتیاج دارد .

 

6- رزولوشن تصویر را انتخاب کنید .  هر چه رزولوشن بالاتر باشد، تصویری که ضبط می شود دارای کیفیت بهتری خواهد بود. کمترین رزولوشن برای چنین دوربین هایی 330Tvl  است و دوربین های بهتر، رزولوشنی بیش از 600 Tvl هم دارند .

 

7- مانیتوری انتخاب کنید که با رزولوشن دوربین مدار بسته شما همخوانی داشته باشد .  این مورد نیازی به توضیح زیاد ندارد. کیفیت تصویری که ضبط می شود یک چیز است، و کیفیت نمایشگری که برای سیستم مانیتورینگ خود انتخاب کرده اید چیز دیگر. برای مشاهده تصاویر باکیفیت، به نمایشگر خوب هم نیاز دارید .

 

8- یک دستگاه ضبط مناسب برای سیستم انتخاب کنید .  بهترین کار این است که یک ضبط کننده ویدیویی دیجیتال DVRکه خوش نام و با کیفیت می باشد را انتخاب کنید. معمولا چنین دستگاه هایی با پر شدن فضای هارد، شروع به پاک کردن قدیمی ترین ویدیوها می کنند، بنابراین دغدغه خاصی هم در این باره  نیز نخواهید داشت .

چرا گوگل سایت شما را جریمه میکند ؟

1- خرید لینک:
به صورت کلی نمی شود گفت که خرید لینک اتفاق بدی است .و اگر سایتی اقدام به خرید لینک کرد نمی شود گفت که قطعاً جریمه می شود .به خاطر اینکه ممکن است در بعضی از مواقع احتیاج داشته باشیم ترافیک هدفمند از سایتی که همردیف ماست داشته باشیم ودرنظر می گیریم که یک بنر تبلیغاتی را در آن سایت قرار بدهیم که آن بنر لینک شود به سایت ما واین مصداق خرید لینک است.
ولی خرید لینکی که منجر به جذب ترافیک می شود .

از نگاه گوگل خرید لینکی  بدی است که :

از سایت های که تراس و آتوریتی پایینی دارند , سایت هایی که مزرعه ای از لینک ها هستند و از یک صفحه خودشان به 50 یا 100 یا 200 سایت دیگرلینک زده اند لینک بگیربم ...... خرید لینک از نظر گوگل به این معناست که سایت ما در یک بازه ی زمانی کوتاه مثلاً 50000 بک لینک از تمام صفحات یک سایت می گیره و بعد از یک ماه به صورت کلی پاک می شود.این نوع خرید لینک اتفاق بدی است.
اگر خواستید از یک سایت لینک کوتاه مدت بگیرید با rel=nofollow این کار را انجام دهید .

2- تبادل لینک
از قدیم بین سئو کارها این موضوع مرسوم بوده که برای بالا وردن رنک یک سایت  اقدام به تبادل لینک باسایت های هم ردیف یا غیر همردیف آن سایت انجام می دادند. به صورت کلی این اتفاق بدی نیست .....
ولی اگر قرار باشد بنای رشد یک سایت مبتنی بر تبادل لینک باشد...

یعنی تبادل لینک بیش از اندازه در طراحی سایت

قطعاً از نگاه گوگل اتفاق خوبی نیست . به خاطر اینکه تبادل لینک به این معناست که از وب سایت ما از یک صفحه تا هزاران صفحه ما باید به سایت های دیگر لینک بزنیم تا بتوانیم از سایت های دیگر لینک جذب کنیم.
بنابراین با توجه به معیار کیفیت لینک و اینکه سایت ما که در یک زمینه خاص داره فعالیت می کنه و به چه  سایت هایی لینک میزند و از چه سایت هایی لینک می گیره تبادل لینک حائظ اهمیت می شود . گاهی اوقات رقبایی داریم که نوع فعالیت آنها نزدیک به فعالیت و کسب و کار ماست و مشتریان سایت ما ممکن است به خدمات و فعالیت های سایت مد نظر ما علاقمند شوند و حتی مشتریان آنها همچینین .. . و این تبادل لینک می تواند یک تبادل لینک با کیفیت هم از نظر لینک و هم از نظر جذب ترافیک باشد.

3- محتوای تکراری در طراحی سایت اصفهان
مدیران سایت وکسانی که ادیتورهای سایت هستند باید مطمئن باشند محتوایی که تولید می کنند
 یک محتوای با کیفیت است ................ از لحاظ املایی , پاراگرافبندی , وجود عکس و مدیا  در وضعیت خوبی باشد
 کپی نباشد  ............ یعنی مطلب را واقعا خودتون تولید کرده باشید . نه اینکه چند تا فعل و فاعل را جابجا کنیم
با ارزش باشد ......... یعنی اگر یک آدم اهل فن خوند کیف کنه ... لذت ببره

البته می توانید از سایت copyspce . هم کمک بگیریم  .  وقتی می خواهید یک محتوایی را در سایتی منتشر کنید، بخشی از آن محتوا را در آن سایت قرار می دهیم یا میتوانیم در گوگل ان محتوا را سرچ کنیم و ببینیم که قبلا آن محتوا وجود داشته یا نه.

4- استفاده بیش از اندازه از تگ h1 در طراحی سایت
در وب مرسوم است که در هر صفحه از سایت ما یک تگ H1 قرار میگیرد . لازم به توضیح است که در تگ H1 تیتر صفحه یا کلمه کلیدی مهم قرار می گیرد و این اتقاق ناخوشایندی است که ما در یک صفحه بیش از یک تگ داشته باشیم وجود تگ H1 در گوگل این را می فهماند که متن این صفحه ی من حول چه محوری می چرخد.
سعی کنید مطالب خود را در قالب چندین زیر مجموعه تولید کنید ..... عنوان اصلی در h1 و عناوین زیر مجموعه در تگ h2 قرار گیرند .

5- صفحات  404 (وجود صفحاتی که دیگه وجود ندارند)

صفحاتnot found  به صورت کلی یک ارور در سایت حساب نمی شوند. طبیعی است که یک سایت محصولی را ارائه می کند که در یک بازه زمانی ممکن است آن محصول را نداشته باشد یا بنا به هر دلیلی ممکن است یک صفحه از سایت حذف شود. اتفاق طبیعی است . ولی اگر کل صفحات اینکس شده ما در گوگل 500 صفحه است و تعداد صفحات not found ما 5000 صفحه است و این اتفاق طبیعی نیست . شاید برای بعضی ها این سوال پیش بیاید که چطور می شود که سایتی 500 صفحه داشته باشه 5000 صفحه نات وانت ایجاد کنه .

استفاده از CMC آماده برای طراحی سایت

 گاهاً شما با تغییر نام یک پوشه آدرس 200 یا 300 صفحه تمام زیر مجموعه ها ی آن پوشه را تغییر بدهید با یک حرف از یک پوشه . واگر این تغییر نام ها با ریداریکت 301 همراه نشود تولید صفحات 404 می کنه که در واقع اتفاق بدی است.

6- گرفتن لینک از سایت هایی با زبان متفاوت از زبان سایت ما در طراحی سایت

 این اتفاق هم در ابعاد وسیع اتفاق ناخوشایندی است. بعضی از وب سایت ها وب مسترها بنای جذب لینکشان را مبتنی برگرفتن کامنت از سایت های خارجی می گذارند. البته گرفتن کامنت از سایت خارجی اتفاق بدی نیست ولی وقتی قرار باشه از 100 لینکی که جذب یک سایت شده . 80 تای آنها از سایت هایی است که با زبان های دیگر است و هیچ تطابقی با سایت ما ندارند و از نظر گوگل این یک مورد منفی محسوب می شود.

7- کیبورد استافینگ یا استفاده بیش اندازه از کلمات کلیدی در صفحه در طراحی سایت اصفهان

در یکی دو سال گذشته مفهمومی به نام چگالی کلمات کلیدی در صفحه از نگاه گوگل بسیار با اهمیت بود. البته چگالی کلمات کلیدی یک موضوعی است که باید به صورت طبیعی اتفاق بیفتد. وقتی که ما می خواهیم صحبت کنیم در مورد خواص پرتقال و اگر قرار باشه 10 پاراگراف صحبت کنیم در این مورد کلماتی مثل خواص ، پرتقال در محتوا  صحبت ما استفاده می شود . این چگالی یک چگالی طبیعی محسوب می شود. ولی در وب گاهی اوقات کل صفحه را در هر سطر کلمات کلیدی را بیش اندازه تکرار می کنند و گوگل با توجه به الگوریت های هوشمندی که داره می تواند خیلی راحت این موضوع را رسد کنه و یکی از موارد جریمه گوگل است

8- جذب لینک های بیش اندازه از فوتر سایت ها در طراحی سایت

اتفاقی که بین وب مسترها بیش اندازه رخ می دهد و امضاء سایت خودشان را پایین همه ی سایت ها قرار می دهند و توجه به این نکته ندارند که سایتی از آن دارند لینک می گیرند، آتورییتی بالایی ندارد و گرفتن این لینک اصلاً لینک با ارزشی حساب نمی شود و صرفاً لینکی است که طراح سایت را معرفی می کند و یک نقطه منفی حساب می شود.

9- از دست دادن سایت مپ یا اطلاعات سایت مپ

دو اشتباهی که وب مستر ها انجام می دهند که موجب جریمه شدن توسط گوگل می شود اینه که یا سایت مپ را در روت سایتشان را اضافه  نمی کنند و یا در وب مسترتولزثبت نمی کنند و یا اینکه اطلاعاتی که در سایت مپ خودشان قرار دادند از قبل بوده و آن صفخات الان دیگر وجود خارجی ندارند و ممکن است از نگاه گوگل اتفاق ناخوشایندی باشد.

10- وجود لینک های مخفی در طراحی سایت

در محتوا های بعضی از صفحات ممکن است ما لینک ها و محتواهایی داشته باشیم که با استفاده از css ما انها را مخفی کرده باشیم یا رنگشان را همرنگ بکگراند کرده باشیم که مصداق بارز سئوی سیاه است و گوگل با آن مقابله می کند. 10 – استفاده از لینک هایی است که دردرون یک صفحه قرار می گیرند ولی به کاربرها نشان داده نمی شوند4

۱۰ ویژگی که یک دوربین مداربسته‌ی خوب باید داشته باشد

نصب سیستم امنیتی در خانه ها بسیار آسان است و باعث می شود اعضای خانواده احساس امنیت و آسایش بیشتری داشته باشند. دوربین مداربسته  چشم دومی هستند که به صورت شبانه روزی ساختمان را بررسی می کنند. علاوه بر بیرون ساختمان امکان نظارت بر فضای داخلی ساختمان نیز وجود دارد.

تکنولوژی دوربین مداربسته در دهه اخیر پیشرفت چشم گیری داشته است. امروزه صدها نوع دوربین، با ویژگی های مختلف در بازار وجود دارد. قبل از

خرید دوربین مدار بسته باید بدانید که ویژگی های مورد نیاز شما کدام است. در این مطلب ۱۰ مورد از ویژگی های دوربین مداربسته خوب بیان می شود.


۱۰ مورد از ویژگی های  خوب برای خرید دوربین مدار بسته

۱) سازگاری با آب و هوای منطقه

دوربین مداربسته هم در فضای داخلی و هم در بیرون ساختمان نصب می شود. اگر بخواهید دوربین مداربسته را در فضای بیرونی ساختمان نصب کنید، باید سازگاری آن را با آب و هوا در نظر بگیرید. بازه دمایی و میزان بارش را در منطقه خود بررسی کنید. دوربین های مقاوم در برابر آب و هوا قیمت بیشتری دارند ولی دوام بالاتری هم دارند. هر ساختمانی که سیستم دوربین مداربسته داشته باشد، علاوه بر ایمنی بیشتر، قیمت بالاتری نیز خواهد داشت. پس دوربینی را انتخاب کنید که با شرایط آب و هوایی محل زندگی شما سازگاری داشته باشد.


۲) داشتن کنترل از راه دور

یکی از ویژگی های دوربین مداربسته خوب داشتن قابلیت کنترل از راه دور است. شما می توانید با استفاده از اینترنت و اپلیکیشن موبایل، دوربین مدار بسته را از راه دور کنترل کنید و تصاویر ضبط شده را از هر مکانی تماشا کنید. با استفاده از این ویژگی می توانید رفت و آمد بچه ها و کارگران خانه را بررسی کنید. دوربین های IP نوعی از دوربین مدار بسته هستند که از طریق اینترنت کنترل می شومند. این دوربین ها از دوربین های مداربسته معمولی گران قیمت ترند.


۳) اندازه مناسب

اندازه دوربین مداربسته هر سال کوچک تر می شوند. همچنین شکل و طرح آن ها رفته رفته زیباتر و مدرن تر می شود. انتخاب اندازه مناسب برای دوربین مداربسته به هدف شما بستگی دارد. اگر اندازه دوربین مداربسته ای که بیرون ساختمان نصب می شود، بزرگ باشد، سارقان را از آن ساختمان دور می کند. اگر بخواهید دوربین مدار بسته را به شکل مخفی نصب کنید، اندازه های کوچک تر پیشنهاد می شود. دوربین های کوچک تر مناسب نصب در فضاهای بسته هستند.


۴) شناسایی حرکتی

شناسایی حرکتی یکی از ویژگی های دوربین مداربسته خوب است. وقتی سیستم امنیتی ساختمان فعال شود، زنگ هشدار به صدا در می آید. ولی دوربین هایی که قابلیت شناسایی حرکتی دارند، حرکت ها و فعالیت های مشکوک را نیز ثبت می کند و به صاحب خانه اطلاع می دهد. همه دوربین های مداربسته قابلیت شناسایی حرکتی ندارند. اگر شما به دنبال ارتقای سیستم امنیتی خانه تان باشید، صرف هزینه بیشتر و خرید دوربینی با قابلیت شناسایی حرکت، کاری عاقلانه است.


۵) انعطاف پذیری عملکرد

یک دوربین ثابت، فقط از یک نقطه تصویربرداری می کند. دوربین هایی که در عملکرد خود انعطاف بیشتری داشته باشند، امکان گردش، چرخش و بزرگنمایی دارند. به این دوربین ها، دوربین PTZ گفته می شود. انتخاب از بین دوربین ثابت یا گردان به هدف شما از نصب دوربین مدار بسته بستگی دارد. اگر فضایی که قصد نظارت بر آن را دارید یک حیاط یا اتاق کوچک باشد، دوربین ثابت مناسب است. در مقابل اگر می خواهید یک منطقه بزرگ را زیر نظر بگیرید، دوربین PTZ مناسب تر است. هر چند که قیمت این دوربین ها از دوربین های ثابت بیشتر است، ولی خرید یک دوربین انعطاف پذیر، بهتر از خرید چند دوربین ثابت برای داشتن دید کافی از محیط است.


۶) دید در شب

برخی از سرقت ها در تاریکی شب اتفاق می افتد. یک دوربین مادون قرمز امکان ضبط تصاویر با کیفیت، در طول شب را دارد. دوربین های دیگری نیز با قابلیت دید در شب وجود دارند که از نور مادون قرمز استفاده نمی کنند. قیمت این دوربین ها بیشتر است. ابتدا باید هدف خود را از خرید دوربین مدار بسته تعیین کنید.


۷) داشتن سیستم صوتی و میکروفون

در سال های گذشته دوربین های مداربسته امکان ضبط صدا را نداشتند. یکی از ویژگی های دوربین مداربسته خوب داشتن سیستم صوتی و میکروفون است. امروزه دوربین های مدار بسته ای وجود دارند که امکان گوش کردن به صداهای داخل خانه، استراق سمع و صحبت کردن با افراد نزدیک ساختمان مثل همسایه و پیک موتوری را دارند. این قابلیت ممکن است کمی غیر ضروری و تجملاتی به نظر برسد.


۸) رنگ و رزولوشن

ابتدا باید تصمیم بگیرید که به چه وضوحی از تصویر نیاز دارید. دوربین مداربسته با وضوح تصویر بالا و رنگی، گران تر از دوربین های سیاه و سفید هستند؛ اما این دوربین ها جزییات دقیق تری از مکان را در اختیار شما قرار می دهند. اگر سارقی وارد خانه شما شود، دوربین سیاه و سفید امکان تشخیص رنگ لباس و موی او را ندارد، از این رو تشخیص کامل چهره فرد سخت تر می شود. در مقابل اگر بودجه کافی برای خرید دوربین مدار بسته رنگی با وضوح تصویر بالا را نداشته باشید، می توانید به خرید یک دوربین مداربسته معمولی اکتفا کنید.


۹) زاویه دید گسترده

زاویه دید گسترده از ویژگی های دوربین مداربسته خوب است. این نوع از دوربین ها لنزهایی برای ثبت تصاویر 180 یا 360 درجه از محیط را دارند. یک دوربین مدار بسته 180 درجه، برای پارکینگ ساختمان ها مناسب است و می تواند به جای 4 دوربین آنالوگ کاربرد داشته باشد. دوربین مدار بسته ای که زاویه دید گسترده دارد قیمت بیشتری نیز دارد، ولی این نکته را در نظر داشته باشید که این دوربین جایگزین چند دوربین مدار بسته معمولی می شود و هزینه نصب و نگهداری یک دوربین کمتر از چند دوربین است. وضوح تصویر این دوربین ها نیز بالا است.


۱۰) قیمت
قبل از خرید دوربین مداربسته، هدف از خرید باید مشخص شود. در واقع هدف از خرید دوربین مدار بسته، نوع دوربین و ویژگی های مورد نیاز را تعیین می کندبنابراین پیشنهاد می کنیم قبل از خرید دوربین مداربسته در مورد آن تحقیق کنید و با کارشناسان “پویا بین” در مورد آن مشورت کنید تا دوربینی با ویژگی های متناسب با قیمت مناسب را انتخاب کنید.


طراحی سایت نیازمندی و اگهی

 امروزه طراحی سایت نیازمندی یکی از پر متقاضی ترین طراحی سایت ها به حساب میاید. وب سایت های نیازمندی یکی از بهترین و کارآمدترین راه های کسب اشتغال و معرفی خدمات و محصولات می باشد همچنین وب سایت های نیازمندی به عنوان مرجعی کامل برای آگهی های شرکت ها، خدمات دهندگان و فروشندگان در نظر گرفته می شود.
طراحی سایت نیازمندی و آگهی به صورت اختصاصی

طراحی گرافیک وب سایت یکی از مهم ترین مزیت های های نیازمندی می باشد که شرکت طراحی سایت سارین وب به آن توجه ویژه ای داشته است و در صورتی که به صورت اصولی طراحی شده باشد می تواند به رفع نیازهای شما بپردازد. بنابراین با داشتن وب سایت های نیازمندی به صورت اصولی قادر به کسب درآمد های بالا از طریق اینترنت خواهید بود.
یکی از قدرتمند ترین ابزارها در اینترنت طراحی سایت می باشد، اگر از این ابزار به درستی استفاد نشود بنابراین سود دهی را برای شما به همراه نخواهد داشت اگر وب سایت نیازمندیتان تاثیری را در کاربران و بازدید کنندگان نداشته باشد بنابراین درآمد زایی و سود دهی را برای شما به همراه نخواهد داشت و امکان درآمدزایی برای شما را از بین خواهد برد. تنها وب سایت در موفقیت شما تاثیر گذار نمی باشد بلکه این تلاش و پشت کار شما در زمینه ی کاریتان است که موفقیت شما را تضمین خواهد کرد.
امکانات و ویژگی هایی که در طراحی سایت نیازمندی و آگهی

• امنیت بالای در طراحی سایت نیازمندی و آگهی نیازمندی موضوع بسیار مهمی می باشد.
• سرعت بارگذاری صفحه های طراحی سایت نیازمندی و آگهی از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.
• طراحی گرافیکی زیبا و منحصر به فرد در طراحی سایت نیازمندی و آگهی نیازمندی موضوع بسیار مهمی می باشد.
• سئو سایت بالا موضوع بسیار مهمی در طراحی سایت نیازمندی و آگهی می باشد.
• پشتیابانی در طراحی سایت نیازمندی و آگهی باید به صورت منظم انجام شود.
• طراحی سایت نیازمندی و آگهی دارای پنل های مدیریتی ساده و روانی می باشند.
سئو در طراحی سایت نیازمندی

شرکت طراحی سایت اصفهان با تجربه و سابقه ی خود در زمینه ی طراحی سایت قادر به ارائه خدمات و امکانات به بهترین شکل ممکن به مشتریان خود می باشد. سئو و بهینه سازی در وب سایت های نیازمندی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد و باعث تضمین موفقیت شما در حوزه ی کاریتان می شود. کاربران و بازدید کنندگان از طریق موتورهای جستجوگر در گوگل وب سایت شما را پیدا می کنند حال در صورتی که وب سایت شما سئو سایت بالایی داشته باشد و به درستی بهینه شده باشد به راحتی برای کاربران و بازدید کنندگان به نمایش درمیاید و آن ها از وب سایت شما بازدید خواهند کرد.

با موارد کاربرد دوربین مداربسته آشنا شوید

برای خریددوربین مداربسته  باید به این نکات نوجه کنیم..

در دنیای مدرن امروزی، همه افراد به دنبال راهکارهای امنیتی بهتر و استراتژی های کارآمدتر برای مقابله با جرم هستند. دوربین مداربسته در مقایسه با سایر اقدامات نظارتی و امنیتی، ظرفیت عملیاتی بالا و هزینه پایین تری دارند و از این رو، بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. در اکثر کشورها دوربین مداربسته ، به منظور جلوگیری از جرم و سرقت در سطح شهر و همچنین در ساختمان های شخصی نصب شده اند. موارد کاربرد دوربین مداربسته بسیار گسترده است و ما در این مقاله سعی داریم به چند مورد مهم از بین آن ها اشاره کنیم.

کاربرد دوربین مداربسته

کاربرد اصلی و عمده دوربین مداربسته در سیستم های حفاظتی است، اما کاربرد های آن به سیستم های حفاظتی محدود نبوده و از آن فراتر می رود. کاربردهایی از قبیل کاربردهای پلیسی ، نظامی، فضایی ،صنعتی ، کنترل ترافیک ، ارتباطات ویدیویی، و تصویر برداری نامحسوس. شما می توانید در ادامه مطلب، به صورت مفصل تر، کاربرد های اصلی دوربین مداربسته را مطالعه کنید.

کاربرد دوربین مداربسته در صنعت

برخی از پروسه های صنعتی تحت شرایط خطرناک و دشوار عملیاتی انجام می گیرند. از جمله این پروسه ها می توان به صنایع شیمیایی و راکتورهای هسته ای اشاره کرد. بدیهی است که نظارت روند این پروسه ها به صورت مستقیم امکان پذیر نیست و خطر مالی یا جانی دارد. در این جاست که دوربین مداربسته به کمک ما می آید. دوربین های مداربسته مورد استفاده در صنعت، بر خط تولید محصول نظارت می کنند. نوع دیگری از دوربین مداربسته نیز در صنعت استفاده می شود که حساس به درجه حرارت هستند و در هر مرحله ای از فرآیند، درجه حرارت را اندازه گیری می کنند.


کاربرد دوربین مداربسته به منظور نظارت ترافیکی
در اغلب شهرها و کشورها، دوربین های مداربسته را در خیابان ها و بزرگراه ها نصب می کنند تا ترافیک و رفت و آمد خودروها را تحت بررسی قرار دهند. اگر در قسمتی از جاده، تصادفی رخ داده باشد، پلیس می تواند از طریق دوربین مداربسته، بلافاصله از وقوع تصادف آگاه شده و اقدامات لازم را انجام دهد. از طرف دیگر، نظارت بر رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از جمله رعایت سرعت مجاز، با استفاده از دوربین مداربسته امکان پذیر شده است. پلیس می تواند با مشاهده پلاک خودروی متخلف، راننده مربوطه را شناسایی و جریمه کند.


کاربرد دوربین مداربسته به منظور برقراری امنیت در حمل و نقل
استفاده از دوربین مداربسته این امکان را فراهم می کند که راننده وسیله نقلیه، یا لوکوموتیوران قطار، قبل از بستن درها از عدم وجود افراد در آن قسمت مطمین شود. این کار از بروز حادثه و ماندن افراد لای در جلوگیری به عمل می آورد.
نصب دوربین مداربسته در خودرو، راننده را کمک می کند تا هنگام دنده عقب رفتن، با اشیا و یا افراد برخورد نکند.


کاربرد دوربین مداربسته به منظور نظارت بر کارمندان
کارفرما می تواند به منظور نظارت بر ایمنی کارکنان و بررسی عملکرد صحیح آن ها، دوربین مدار بسته را در محیط کار نصب کند. لازم به ذکر است که نصب دوربین مداربسته در ساختمان های اداری و کاری، باید با آگاهی کارمندان انجام گیرد و حقوق انسانی رعایت شود.


کاربرد دوربین مداربسته در مدارس
مدارس زیادی در کشور ما مجهز به دوربین مداربسته شده اند. در صورت بروز سرقت، جرم و یا رفتار غیر قابل قبول از دانش آموزان، می توان از تصاویر ثبت شده توسط دوربین مداربسته به عنوان مدرک استفاده کرد. دوربین مدار بسته مدارس معمولا در راهرو، حیاط، پارکینگ و… نصب می شود.


کاربرد دوربین مداربسته در مکان های ورزشی و تفریحی
به کارگیری دوربین مداربسته در مجتمع های ورزشی، تفریحی، مناطق توریستی، رستوران ها و… باعث می شود تا حاضرین در آن مکان احساس امنیت بیشتری داشته باشند. زیرا می دانند که در صورت بروز حادثه، پلیس می تواند از تصاویر دوربین مداربسته استفاده کرده و مجرم را شناسایی کند.
کاربرد دوربین مداربسته به منظور نظارت بر پارکینگ خودرو، انبار و…
نصب دوربین مداربسته در قسمت ورودی و خروجی پارکینگ ها، به کاربر کمک می کند تا رفت و آمد تمام خودروها را زیر نظر داشته باشد. این پوشش 24 ساعته، امنیت بالایی را در این مکان ها ایجاد می کند و از سرقت جلوگیری می کند.


کاربرد دوربین مداربسته در مکان های عمومی
یک دوربین مداربسته معمولی توانایی پوشش مناطق گسترده و باز را ندارد. دوربین های PTZ با رزولوشن تصویر بالا، در این مورد بسیار کارآمدتر هستند. این دوربین ها قابلیت چرخش، گردش و بزرگنمایی تصویر را دارند و می توانند منطقه وسیع تری را تحت پوشش قرار دهند. رزولوشن بالای دوربین، امکان شناسایی چهره و پلاک خودروها را نیز فراهم می کند که بسیار کاربردی است.


کاربرد دوربین مداربسته در مناطق تاریخی
کشور ما بناهای تاریخی متنوع و فراوانی دارد. این بناهای تاریخی هر کدام قدمت و ویژگی منحصر به فرد خود را دارند. نصب دوربین مداربسته در این مکان های تاریخی باعث بالا رفتن امنیت و حفاظت از آن ها می شود. به عنوان مثال نصب و راه اندازی دوربین مداربسته در مسجدهای قدیمی، جلوی فعالیت افراد خرابکاری که قصد آسیب زدن و یا سرقت آثار باستانی موجود در این مکان را دارند، گرفته می شود.


کاربرد دوربین مداربسته در بیمارستان ها و مراکز درمانی
بیمارستان مکانی حساس است. افراد زیادی به بیمارستان ها و مراکز درمانی مراجعه می کنند. اکثر این افراد وضعیت جسمی وخیمی دارند و یک سهل انگاری ساده ممکن است منجر به حوادث ناگوار و غیر قابل جبران شود. نصب دوربین مدار بسته در این مکان ها بسیار کاربردی است.

پس از نصب دوربین مداربسته، تنها یک اپراتور لازم است تا بر تصاویر ارسالی از دوربین مداربسته نظارت کند. بنابراین علاوه بر کاربردهایی که گفته شد، استفاده از دوربین مداربسته تعداد نیروی انسانی مورد نیاز به منظور نظارت بر ساختمان ها را کاهش می دهد.

همانطور که مطالعه کردید، در این مقاله سعی کردیم دانستی های سودمندی را در رابطه با موارد کاربرد دوربین مداربسته به عنوان یک سیستم نظارتی، با شما در میان بگذاریم. شرکت فروش و نصب دوربین مداربسته پویابین، شرکتی معتبر در زمینه دوربین های مداربسته است و سابقه عملیاتی بالایی دارد. کارشناسان فروش پویابین به صورت رایگان، شما را در خرید دوربین مداربسته مناسب، راهنمایی می کنند. به شما توصیه می کنیم قبل از خرید دوربین مداربسته، با کارشناسان مجرب شرکت پویابین تماس بگیرید و از مشاوره آن ها استفاده کنید تا بهترین انتخاب و خریددوربین مداربسته را داشته باشید.