طراحی وب سایت

طراحی انواع سایت های اختصاصی

طراحی وب سایت

طراحی انواع سایت های اختصاصی

مواردی مهم در خصوص دوربینهای مدار بسته

برای خرید دوربین مداربسته به این موارد توجه فرمایید

بخش ۱ :
دوربین مداربسته مگاپیکسلی آنالوگ، مانند AHD ها، HD-SDI, HD-TVI, HD-CVI نویز پذیری بیشتری نسبت به دوربین های معمولی آنالوگ دارند. برای فواصل تا ۵۰ متر، جنس کابل پارامتر بسیار مهمی نیست، ولی برای فواصل بالاتر حتما از کابل هایی استفاده شود که امپدانس واقعی ۷۵ اهم داشته و ترجیها مغزی و روکش مس باشد، در صورتی که پروژه از عهده هزینه های کابل تمام مس بر نمی آید، حداقل مغزی حتما مس باشد

بهترین کابل ها معمولا کابل های ایرانی هستند، ایران به دلیل داشتن بزرگترین منابع مس دنیا، کابل های تمام مس بسیار خوبی دارد که معمولا در رنج قیمت ۹۰۰ تا ۱۲۰۰ تومان میباشد و برای کابل کشی های طولانی بسیار مناسب است، مثل کابل های RG۵۹ یا ۴.۵C۲V کرمان، سیمیا، آمل و ......
همچنین تجهیزاتی مانند ترانس های هالوژن ها، ترانس مهتابی، هرنوع مولد سیگنال الکتریکی، دستگاه های جوش قوس الکتیکی، ریخته گری ها و .......تولید امواج الکترومغناطیسی با فرکانس بالا میکنند که نتیجه آن به صورت نویز قابل مشاهده خواهد بود.

 

بخش ۲ :

در استفاده از تغذیه های مرکزی، باید به فاصله دوربین تا تغذیه توجه شود، از آنجا که ولتاژ به صورت dc بوده، در فواصل طولانی افت ولتاژ کاملا مشهود خواهد شد، نکته در این است که بسیاری مواقع دوربین ها در روز نصب شده و تست تصاویر در روز، بدون هیچ مشکلی پایان می یابد، ولی به محض فرا رسیدن شب، تصاویر دچار اعوجاج شده و یا نویز دار می شوند یا از حالت طبیعی خارج می گردند. این ایراد از آنجا ناشی می شود که در شب، دید در شب ها روشن شده و جریان بیشتری توسط
دوربین مداربسته کشیده میشود، که موجب افت ولتاژ در تغذیه مرکزی شده و اثرش را به صورت به هم ریختگی تصویر نشان می دهد. لذا بهتر است از طریق پتانسیومتری که داخل تغذیه های مرکزی است، سطح ولتاژ را کمی بالاتر برد، و تست نهایی تصاویر نیز پس از روشن شدن دید در شب ها گرفته شود.
در هنگامی که تعداد
دوربین مداربسته زیاد بوده و فواصل تا تغذیه نیز زیاد است، استفاده از منابع تغذیه های کانپیوترها ، به دلیل عدم امکان تنظیم ولتاژ توصیه نمیشود.

بسیاری از افراد حتی وقتی
دوربین مداربسته با کیفیت هم برایشان نصب میگردد انتظارات خارق العاده ای از دوربین دارند که با دوربین های ده مگاپیکسلی هم قابل انجام نیست!!
مثلا
دوربین مداربسته در محوطه پیرامونی نصب کرده اند و انتظار دارند چهره افراد در هر فاصله ای دیده شود!!
یا پلاک اتومبیلها در هر فاصله ای خوانده شود!!
یا نوشته های کاغذ های روی میز دیده شود!!
اغلب افراد از تصاویر واقعی دوربین ها اطلاع نداشته و انتظارات آنها اغلب بر اساس ذهنیت هایی است که از دیدن فیلم های سینمایی، یا سیستم های گران قیمتی که در خارج دیده اند یا شنیده اند و یا حتی تصاویر دوربین های فیلم برداری و عکاسی مگاپیکسلی رایج که با قیمت های پایین در دسترس عموم قرار دارد شکل گرفته و این وظیفه طراح است تا ذهنیت ایشان را منطبق با واقعیت نماتید.
بهتر است قبل از هر چیز، صراحتا در مورد آنچه که پس از نصب
دوربین مداربسته خواهد دید برایش توضیح بدهیم! مثلا اگر در محیط پیرامونی قرار است دوربین AHD یک مگاپیکسلی نصب گردد توضیح دهیم که فرد در فاصله ۲ متری صورتش دیده میشود، در فاصله ۵ متری کلیت و مشخصات ظاهریش، در فاصله ۱۰ متری صرفا رنگ لباس و قد و قوارش قابل تشخیص است و در فواصل دورتر فقط حضورش قابل تشخیص است!

یا در مورد فاصله پلاک خوانی متناسب با نوع دوربین پیشنهادی توضیح کامل داده شود.
این مثال در مورد سرعت انتقال تصویر بر روی بستر اینترنت فوق پرسعت ایران!! نیز صدق پیدا میکند. و قرار نیست مانند فیلم های سینمایی، تصاویر کاملا ریل تایم انتظار داشت......

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.