طراحی وب سایت

طراحی انواع سایت های اختصاصی

طراحی وب سایت

طراحی انواع سایت های اختصاصی

چند مورد مهم که باید پیش از خرید دوربین مداربسته بدانید!!!

 1- دوربین مداربسته دزد را نمی گیرد!

قبل از هر چیز باید بدانید که دوربین مداربسته یک سیستم حفاظتی منفعل است. این یعنی نمی توانید از آن به عنوان ابزار برخورد استفاده کنید. اگر سارق وارد محل شما شد دوربین مداربسته به خودی خود نمی تواند هیچ کاری برای متوقف کردن او انجام دهد. دوربین مداربسته معمولا قبل (به صورت پیشگیری از وقوع جرم) و بعد از وقوع جرم (در صورت استفاده از تصاویر برای شناسایی مجرم) به کمک شما می آید، اما در طول وقوع جرم هیچ کارایی ندارد.
در صورتی که به دنبال یک ابزار متوقف کننده هستید بهتر است از دزدگیر استفاده کنید. البته معمولا استفاده از ترکیبی از دوربین و دزدگیر بهترین تاثیر را در کاهش و توقف جرم دارد.

 
2 - خسیس نباشید!

اگر واقعا می خواهید دوربین مداربسته نصب کنید سعی کنید در انتخاب و نصب آن خسیس نباشید. توجه داشته باشید که دوربین مداربسته یک ابزار امنیتی است. اگر سیستم مداربسته موثری نصب نکنید تقریبا با نصب نکردن آن تفاوتی ندارد.

در انتخاب نوع دوربین و مجری آن دقت کنید و سعی کنید پیش از نصب دقیقا نیاز خود را برای نصاب توضیح دهید تا بهترین سیستم مداربسته را نصب کند. تلاش نکنید دوربین های را بیش از حد کم کنید. در صورتی که پوشش بخشی از محوطه را از دست بدهید ممکن است تمام سیستم مداربسته شما بی اثر شود.

 
3 - باورهای غلط درباره دوربین های بی سیم (wireless)

متاسفانه اغلب مردم تصور اشتباهی نسبت به دوربین های بی سیم دارند.همیشه این را به خاطر داشته باشید که اگر یک دوربین مداربسته بی سیم تهیه کنیم فقط می توان کابل انتقال اطلاعات آن به دستگاه را حذف کنیم و در هر صورت باید برای تامین برق آن یک سیم کشی به نزدیک ترین منبع برق انجام شود.

این را هم باید بدانید که برای تامین برق دوربین مداربسته نمی توان از باطری استفاده کرد چون اگر از قوی ترین باطری ها هم استفاده کنیم در نهایت چند روز دوربین روشن خواهد ماند و در آخر باید آن را تعویض یا شارژ کرد که این کار در سیستم مدار بسته به هیچ عنوان استاندارد نیست وتوصیه نمی شود.

مورد دیگر درباره دوربین های بی سیم(wireless) این است که اگر یک دوربین بی سیم را در یک محیط کاملا باز قرار دهیم  برد آن تا نهایت 50  متر خواهد بود و در محیط های بسته به ازای هر دیوار معمولی چیزی حدود 15 متر از برد آن کم میشود.

 
4 - آیا نصب دوربین مداربسته میتواند برای من دردسر قانونی ایجاد کند؟

همانطور که می دانید،نصب دوربین مداربسته در ایران تا زمانی که حریم خصوصی دیگران را نقض نکند،مجاز می باشد. اگر دوربین مداربسته را به صورت مخفی نصب نکرده باشید احتمال این موضوع خیلی کم است.مراجع قانونی معمولا نگاه بسیار مثبتی در مورد سیستم های مداربسته دارند. البته در صورتی که در یک محیط مشاع مثل پارکینگ ساختمان اقدام به نصب دوربین کرده باشید باید رضایت اکثریت اعضای ساختمان را داشته باشید.

 
5 - دوربین مداربسته به نگهداری نیاز دارد!

قبل از نصب دوربین مداربسته به یاد داشته باشید که سیستم مداربسته گرچه کم، اما به مراقبت نیاز دارد. باید سعی کنید حداقل به صورت هفتگی سیستم را چک کنید و از درست کار کردن آن اطمینان حاصل کنید. مراقبت هفتگی از سیستم مداربسته می تواند هزینه های نگهداری شما را نیز کاهش دهد.

 
6 - میزان ضبط فیلم دوربین ها

برای محاسبه میزان فضای مورد نیاز و یا اینکه بدانیم برحسب تعداد دوربین ها چه مقدار فضای ذخیره نیاز داریم، نرم افزار فراوانی وجود دارد که می تواند به ما کمک نماید.به عنوان نمونه با وجود 8 عدد دوربین مداربسته با کیفیت 3/1 مگاپیکسل و فضای 2 ترابایت می توان چند روز ضبط داشته باشید؟

در اکثر این محاسبات و با توجه به هارد اینترنال و ذخیره سازها تصاویر با ماکسیسمم کیفیت حدود 12 تا 15 روز برای ما ذخیره میکند و برای ذخیره بیشتر از آن، باید فضای هارد داخلی DVR را افزایش داد.

خرید دوربین مداربسته

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.