طراحی وب سایت

طراحی انواع سایت های اختصاصی

طراحی وب سایت

طراحی انواع سایت های اختصاصی

دوربین مدار بسته وای فای ، مزایا و معایب استفاده از این دوربین

خرید دوربین مداربسته

استفاده از دوربین مداربسته هر روز در حال افزایش است. امروز دیگر کمتر مکان عمومی را می توانید پیدا کنید که هیچ دوربین مدار بسته ای در آن وجود نداشته باشد. همانگونه که در قسمت های قبلی مجله ایران سکوریتی توضیح داده ایم دوربین مدار بسته دارای انوع مختلفی می باشد که هر کدام بر اساس امکانات خود به انواع مختلفی تقسیم می شوند. در این قسمت از مجله ایران سکوریتی شما خوانندگان گرامی را با دوربین مداربسته وای فای و مزایای آن آشنا می کنیم. با ما همراه باشید.

دوربین مداربسته وای فای چیست ؟

دوربین مدار بسته وای فای یا بی سیم  همانطور که از اسمش پیداست به دوربینی گفته می شود که بدون سیم نصب می شود و تصاویر دوربین توسط امواج به مرکز کنترل ضبط منتقل می شود. نصب و راه اندازی این سری از دوربین ها بخاطر عدم نیاز به کابل تصویر و تغذیه به سرعت انجام می شود. در ادامه شما را با برخی از مزایای سیستم مدار بسته بی سیم آشنا می کنیم.


مزایا دوربین مداربسته وای فای

بدون سیم ( Wireless )

نخستین و شاید مهمترین ویژگی این سیستم ها عدم نیاز به سیم و کابل اضافی می باشد. اصلا می توان اینگونه بیان کرد که بی سیم بودن تجهیزات مدار بسته مهمترین دلیلی است که کاربران به سراغ خرید این نوع از تجهیزات می روند. چرا که در نگاه اول همه مجرمین در صدد قطع برق و یا سیم این دوربین ها هستند ولی در سیستم بی سیم این امکان از آنها سلب می شود. همانگونه که گفته شد نصب این نوع دوربین ها آسان و ساده است و بسیاری از پیچیدگی های مربوط به کابل کشی ، داکت کشی و … را ندارد.


سیستم منعطف

به دلیل عدم نیاز سیستم مدار بسته وایرلس به سیم ، امکان نصب دوربین مداربسته در هر موقعیت و مکانی وجود دارد و این عدم محدودیت باعث افزایش انعطاف پذیری سیستم می شود. کاربران می توانند به راحتی بدون هیچ محدودیتی در فضاهای مورد نیاز ، دوربین نصب کنند. حتی امکان نصب دوربین مدار بسته مخفی نیز  برای آنها به سادگی فراهم خواهد بود.


سطح امنیتی بالا

دوربین مداربسته وایرلس به گونه ای طراحی و تولید شده تا تصاویر به راحتی از بستر بی سیم منتقل شود ، رعایت اصول امنیتی در این سیستم ها خیال کاربران را از بابت انتقال امن تصاویر این دوربین ها راحت می کند. سیستم رمز گذاری ویژه این دوربین ها امکان سو استفاده از تصاویر توسط افراد سودجو را به حداقل می رساند. همچنین برخی از مدل های دوربین بی سیم به صورتی طراحی شده اند که در صورت قطع ارتباط بین دوربین و NVR ، تصاویر را در خود ذخیره می کنند و حتی با قطع برق سیستم ، دوربین به عملکرد خود ادامه می دهد.


دسترسی آسان

دوربین مداربسته بی سیم به گونه ای عمل می کند که کاربران می توانند در هر لحظه و هر مکانی به تصاویر این دوربین ها دسترسی داشته باشند. آنها می توانند به راحتی هنگام مسافرت یا در محل کار خود و تنها با استفاده از تلفن همراه هوشمند خود تصاویر دوربین مدار بسته را مشاهده کرده یا کنترل نمایند. این دسترسی آسان همواره برای کاربران با اهمیت بوده و آنها نسبت به انتخاب سیستم هایی با این مزیت راغب تر هستند.


نصب و راه اندازی ساده و آسان

نصب آسان و ساده دوربین مداربسته بی سیم یکی از مزیت های مهم این سری از دوربین ها به شمار می آید. این مهم باعث صرفه جویی در زمان نصب سیستم مدار بسته شده و حتی کاربران می توانند خودشان دوربین را در محل از پیش تعیین شده نصب کنند. در این صورت هزینه مربوط به نصب دوربین مدار بسته صرفه جویی خواهد شد. اینکه اپراتور به راحتی می تواند دوربین بی سیم را در محل دلخواه نصب کرده و با چند تنظیم ساده تصاویر را بر روی تلفن همراه هوشمند خود مشاهده کند می تواند رضایت کاربر را تا حدود زیادی تامین نماید.


سیستم مدار بسته قابل حمل

دوربین مدار بسته بی سیم به دلیل اینکه بسیاری از محدودیت های سیستم مدار بسته کابلی را ندارد به آسانی قابل حمل و جابجایی بوده و کاربران می توانند از این دوربین ها در مکان ها و زاویه های مختلفی استفاده کنند و با توجه به نیاز خود این تجهیزات را در فضای مورد نظر نصب نمایند. یکی از نقاط ضعف سیستم مدار بسته کابلی را می توان اینگونه بیان کرد، زمانی که یک دوربین مدار بسته کابلی نصب می شود، امکان جابجا کردن آن برای کاربر بسیار محدود می باشد اما مشتریان می توانند هر زمان به دلخواه خود محل دوربین را به راحتی تغییر داده و از آن برای پوشش نیازهای حفاظتی متعددی استفاده کنند.


مراقبت و نگهداری

یکی از دغدغه های مشتریان مراقبت و نگهداری سیستم دوربین مداربسته است. نگرانی بابت آسیب دیدن کابل ، داکت ، مسیر کابل کشی و مواردی شبیه به این همیشه توسط مشتریان حس می شود اما در سیستم مدار بسته بی سیم  هیچ کابل و کابل کشی وجود ندارد از این رو مشتریان دیگر نیاز به پرداخت بسیاری از هزینه های اضافی برای نگهداری از سیستم پسیو ( کابل و داکت و… ) را نخواهند داشت و علاوه بر آن دغدغه های نگهداری این تجهیزات نیز از بین می رود. به عنوان مثال در محیط های مرطوب و زمانی که با هوای نامناسب ، بارش باران و … روبرو هستید دیگر نیاز نیست تا نگران مشکلات ناشی از آسیب دیدن کابل های دوربین مداربسته باشید.

خرید دوربین مداربسته

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.