طراحی وب سایت

طراحی انواع سایت های اختصاصی

طراحی وب سایت

طراحی انواع سایت های اختصاصی

مقایسه دوربین مدار بسته تشخیص چهره هوشمند داهوا و هایک ویژن ( قسمت اول – دوربین داهوا )

خرید دوربین مداربسته

مقایسه دوربین مداربسته  تشخیص چهره هوشمند هایک ویژن و داهوا ( قسمت اول )


فناوری تشخیص چهره با ثبت چهره افراد در یک پایگاه اطلاعاتی به هم پیوسته اشاره دارد که توسط یک نرم افزار هوشمند مدیریت می شود. این نرم افزار در زمان کوتاهی تمامی تصاویر را برررسی کرده و نیاز های کاربر را بر روی آنها اعمال می کند. به عنوان مثال کاربر می تواند در پایگاه اطلاعاتی خود تصویر شخص خاصی را جستجو نماید.

با توسعه فناوری و استفاده برند ها از الگوریتم های هوش مصنوعی در تشخیص چهره ، درصد اشتباه این دوربین ها به شکل چشمگیری کاهش پیدا کرده ات ، تشخیص چهره بهتر در تصاویر با وضوح کمتر ، تشخیص چهره افراد در فواصل طولانی تر و مواردی شبیه به این با استفاده از فناوری هوش مصنوعی ( AI ) بهینه تر شده است.

ما در این قسمت از مجله ایران سکوریتی می خواهیم توانایی دو مدل از دوربین های تشخیص چهره برند های مختلف را که به هوش مصنوعی مجهز هستند برای شما مقایسه کنیم تا میزان دقت و قابل اعتماد بودن آنها را بیشتر بسنجیم. هدف از این بررسی تنها ارائه اطلاعات مفید به شما خوانندگان گرامی مجله امنیتی می باشد.

در ابتدا شما را با مشخصات فنی  دوربین مداربسته تشخیص چهره داهوا مدل DH-IPC-HF8242F-FR آشنا می کنیم:
دوربین باکس داهوا مدل  DH-IPC-HF8242F-FR  مجهز به فناوری هوش مصنوعی

دوربین باکس داهوا با پشتیبانی از فناوری استارلایت توانایی تشخیص چهره افراد در هر شدت نوری را برای کاربران فراهم می کند. داهوا یکی از شرکت هایی است که در سالهای اخیر سرمایه گذاری زیادی در زمینه تشخیص چهره انجام داده است علاوه بر آن استفاده از تیم تحقیق و توسعه مجرب داهوا را به دوربین صنعتی استارلایت مدل DH-IPC-HF8242F-FR رسانده است.

استفاده از بدنه فلزی مقاوم و ابعاد کوچک این دوربین در کنار وزن ۹۲۰ گرمی آن باعث شده تا دوربین داهوا کوچک ترین رتبه را در سه مدل دوربین مورد بررسی به خود اختصاص دهد. عملکرد دوربین در گستره دمایی منفی ۳۰ تا مثبت ۶۰ درجه سانتیگراد در کنار استاندارد های IP67 و IK10 از دیگر قابلیت های منحصر به فرد این دوربین است که به مشتریان امکان استفاده از این دوربین در شراسط سخت را می دهد.


فناوری های هوشمند  دوربین مداربسته تشخیص چهره داهوا
استفاده از پردازنده هوشمند و انحصاری DSP شرکت داهوا در این دوربین مداربسته باعث شده است تا کاربران بتوانند با دقت بسیار بالایی چهره افراد را تشخیص داده و ثبت کنند. علاوه بر آن امکان تطبیق چهره افراد از بین یک دیتابیس ۱۰ هزار تصویری در زمان کوتاه از ویژگی های دیگر این دوربین تشخیص چهره داهوا به حساب می آید. دوربین مجهز به فناوری هوش مصنوعی داهوا می تواند تا ۵ دیتابیس تصویر را در خود نگهداری نماید. کاربران با استفاده از این  دوربین مداربسته می توانند شش ویژگی شامل سن ، جنسیت ، عینک ، ماسک ، سبیل و چهره را از هر فرد تشخیص داده و ضبط کنند.

همچنین دوربین هوشمند داهوا  ، ویژگی های منحصر به فرد دیگری نیز دارد که باعث می شود یک انتخاب مناسب برای پروژه های تجاری و خرده فروشی ها به حساب بیاید. بهره بری از تکنولوژی های آنالیز تصویر متعدد مانند قابلیت فنس مجازی ، ورود غیر مجاز به محوطه ،  تشخیص اشیاء رها شده یا گم شده در منطقه ی مشخص از دیگر توانمندی های دوربین باکس داهوا به شمار می آید. ویژگی های هوشمند و پیشرفته مانند شمارش افراد ، ارائه نقشه حرارتی و اطلاعات ارزشمند دیگر توسط این دوربین می تواند به مدیران کسب و کارهای مختلف کمک کند تا برای بهینه سازی و بهبود فرایند فروش تصمیمات بهتری را بگیرند.
سنسور تصویر برداری و عملکرد مناسب در نور کم

دوربین باکس داهوا مدل DH-IPC-HF8242-FR از یک سنسور CMOS پیشرفته ۱/۱٫۹ اینچی بهره می برد که امکان ارائه تصاویر با کیفیت در طول شبانه روز را برای دوربین فراهم می کند . امکان ارسال سه استریم مجزا به صورت همزمان با دو فرمت فشرده سازی قابل انتخاب از فرمت های H.264 ، H.264+ ، H.265 و H.265+ از نقاط قوت این دوربین تشخیص چهره قدرتمند کمپانی داهوا به حساب می آید.

پشتیبانی از فناوری استار لایت ( Starlight ) امکان تصویر برداری با کیفیت و جزئیات مناسب در شرایط نور بسیار کم ( در حدود ۰٫۰۰۵ لوکس را برای کاربران فراهم می کند. همچنین با تنظیم میزان حساسیت نوری در این دوربین داهوا ، کاربران می توانند بسیاری از موارد برهم زننده کیفیت تصویر در شب مانند اعوجاج های مختلف را حذف کرده یا به حداقل برسانند.

با توجه به گزارشات رسمی اعلام شده توسط داهوا در خصوص تست دوربین مدل DH-IPC-HF8242-FR ، مشاهده شد که در شرایط نوری زیر ۰٫۰۰۱ لوکس با F1.2 دوربین تصویر رنگی ارائه می دهد و تصاویر در شدت نور زیر ۰٫۰۰۰۱ لوکس ، بصورت سیاه و سفید و با کیفیت و جزئیات مناسب ارائه می شود. ۱۲۰ دسی بل WDR ، حذف سه بعدی نویز تصویر و جبران نور پس زمینه باعث افزایش کیفیت و وضوح تصویر دوربین باکس داهو می شود و مشتریان می توانند با خیال راحت از این دوربین در شرایط نور بسیار کم استفاده کنند.
داهوا در این دوربین از فناوری SSA یا تصحیح هوشمند تصاویر استفاده کرده است این تکنولوژی کیفیت چهره افراد را بهبود می دهد این بهبود شامل نور ، شفافیت و سایر پارامتر های مهم در شناسایی چهره می باشد. این مهم باعث می شود تا دوربین داهوا در شرایط نوری متفاوت در محیط های داخلی یا خارجی بهترین بازدهی را داشته باشد.
خرید دوربین مداربسته
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.